Aku

Aku tidaklah secantik Balqis untuk mencari lelaki sehebat sulaiman,
tidak setulus Zulaiha untuk mengharapkan teman setampan Yusuf,
dan tidak juga sehebat Khadjah untuk mendambakan teman hidup sesempurna Rasulullah Sallahu'alaihi Wassalam

Aku hanya sekedar seorang gadis yang menginginkan bimbingan,
yang mendambakan perlindungan seorang teman hidup dalam mencari satu keridhaan

Hanya gadis biasa yang serba kekurangan,
yang masih memerlukan bimbingan untuk memperlengkap diri sebagai muslimah soleha.

"Menanti si soleh, berusaha menjadi soleha"
Insya Allah yang soleh itu akan datang
Aamiin

Sesungguhnya sukar untuk mencari soleh dirimu, andai solehaku tidak setanding dengan ke solehanmu.
Janji Allah pasti ku pegang dalam misi mencari dirimu.
Lelaki yang baik adalah untuk wanita yang baik dan wanita yang baik untuk lelaki yang baik.

Siapapun lelaki yang namanya tertulis di Lauh Mahfuz untuk ku, aku serahkan pada kuasa Rabb ku.
"Takkan habis ku berdoa untuk jadi kekasih halalmu".

Sesungguhnya Allah Azza Wa Jalla saja sebaik-baik perancang.
Yang  akan terjadi, andai tak sama dengan kehendak hati, aku ridha karena itulah ketetapan sejak azali.

Sekarang ini, yang harus aku dahulukan ialah melaksanakan tanggung jawabku yang lebih penting, serta berusaha untuk perlengkap diri dengan segala ilmu untuk menjadi hamba NYA yang soleha.



0 komentar:

Posting Komentar